تاریخ انتشار: شنبه 1401/12/20 - 10:39
کد خبر: 464049

در پی بازگشت روابط تهران/ ریاض مقامات رژیم صهیونیستی به جان هم افتادند

در پی بازگشت روابط تهران/ ریاض مقامات رژیم صهیونیستی به جان هم افتادند

به دنبال از سرگیری روابط دیپلماتیک ایران و عربستان‏، مقامات رژیم صهیونیستی یکدیگر را به شکست و ناکامی در صحنه سیاسی این رژیم و منطقه متهم می کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند مقامات این رژیم پس از توافق عربستان و ایران برای از سرگیری روابط دیپلماتیک، یکدیگر را به شکست و ناکامی متهم می‌کنند.

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از یک منبع بلند پایه سیاسی رژیم صهیونیستی اعلام کردند یائیر لاپید رهبر مخالفان، مسئول نزدیک شدن عربستان و ایران است.

این منبع بلند پایه افزود: سعودی‌ها ضعف آمریکا و اسرائیل را حس کرده و به همین علت حرکت به سوی دورنمای دیگری را آغاز کرده اند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، رسانه‌های اسرائیلی جمعه شب اعلام کردند موافقت عربستان با از سرگیری روابط با ایران به مثابه انداختن آب دهان به روی اسرائیل است.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، سوریه از جامعه بین المللی خواست گام‌هایی عملی برای ملزم کردن اسرائیل به عضویت در معاهده منع تسلیحات هسته‌ای به منظور حفظ ثبات منطقه بردارد.

وزارت خارجه الجزایر: از برقراری مجدد روابط ایران و عربستان خرسندیم

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، وزارت امور خارجه الجزایر اعلام کرد از برقراری مجدد روابط میان عربستان و ایران استقبال و خرسندی خود را از فضای مثبت حاکم بر مذاکرات مقامات دو کشور اعلام می‌کنیم.
وزارت خارجه الجزایر همچنین اعلام کرد توافق عربستان و ایران برای از سرگیری مذاکرات باعث تقویت صلح و امنیت در منطقه و جهان خواهد شد.

رویترز به نقل از  وزارت امور خارجه فرانسه روز جمعه اعلام کرد این کشور از تصمیم عربستان سعودی و ایران برای برقراری دوباره روابط دیپلماتیک و تجاری استقبال می‌کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، وزارت امور خارجه کویت اعلام کرد این کشور از توافق ایران و عربستان در خصوص از سرگیری روابط دیپلماتیک استقبال می‌کند.

خبرگزاری رسمی عربستان «واس»  هم گزارش داد مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در تماس تلفنی با همتای سعودی خود، از توافق تهران / ریاض استقبال کرد.

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان به شبکه تلویزیونی العربیه گفت: توافق با ایران (برای از سرگیری روابط) نتیجه مذاکراتی است که دو سال به طول انجامید.

فیصل بن فرحان با بیان این که با ایران به تفاهم‌هایی مبنی بر حسن همجواری دست یافتیم افزود: توافق با ایران ناشی از اعتقاد عربستان به گفتگو است.

بن فرحان همچنین تاکید کرد گفتگو بهترین شیوه برای حل همه مسائل و امور است و توافق با ایران مبتنی بر احترام به استقلال و حاکمیت کشور‌ها می‌باشد.

وی افزود: ما به آینده خوشبین هستیم و برای تقویت روابط با ایران تلاش می‌کنیم. هدف و علاقه ما خدمت به منافع و مصالح همه کشور‌های منطقه و حمایت از امنیت آن‌ها است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top